zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Gminy Główczyce

Rada Gminy Główczyce Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu czwartek, 27 lutego 2025

Czas publikacji: 33 dni 8 godzin temu
Długość nagrania: 02:03:40
Liczba odtworzeń: 212
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie Sesji Rady Gminy Główczyce - 27 lutego 2025

Sesja Rady Gminy Główczyce, która miała miejsce 27 lutego 2025 roku, rozpoczęła się od powitania uczestników przez Przewodniczącego. Po stwierdzeniu prawomocności obrad, przystąpiono do zatwierdzenia porządku obrad, który został zmieniony poprzez usunięcie jednego punktu i dodanie apelu dotyczącego zmian w przepisach ustawy o samorządzie gminnym.

Punkt 1: Sprawy regulaminowe

  • Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad: Obecnych było 13 radnych na 15.
  • Zatwierdzenie porządku obrad: Przyjęto zmiany w porządku obrad.
  • Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji: Protokół został przyjęty bez uwag.

Punkt 2: Informacja o działalności Wójta Gminy

Wójt Gminy, Rafał Teterka, przedstawił działania podjęte w okresie między sesjami, w tym zarządzenia dotyczące dowozu dzieci, naboru do Rady Seniorów oraz aktualizacji Programu Ochrony Środowiska. Podkreślono również znaczenie zrealizowanych projektów, takich jak budowa elektrowni fotowoltaicznej oraz spotkania z mieszkańcami i różnymi organizacjami.

Punkt 3: Informacja z działalności Gminnego Ośrodka Kultury

Dyrektor GOK-u przedstawił obszerną informację o działalności ośrodka w 2024 roku, podkreślając liczne inicjatywy i projekty skierowane do różnych grup wiekowych. Wskazano na konieczność dalszego wsparcia dla świetlic wiejskich oraz Koła Gospodyń Wiejskich.

Punkt 4: Sprawozdanie z udzielenia dotacji celowych

Pani Wójt poinformowała o przyznaniu dotacji celowej dla Parafii Rzymskokatolickiej w Stowięcinie na renowację zabytku. W 2024 roku wydano 9295,59 zł na ten cel.

Punkt 5: Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, Marcin Wejer, przedstawił sprawozdanie z działalności komisji, która odbyła jedno posiedzenie i brała udział w analizie rocznego sprawozdania z wykonania budżetu.

Punkt 6: Sprawozdanie z działalności Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

Przewodniczący Komisji, Zbigniew Kitowski, omówił skargi i petycje rozpatrzone w 2024 roku, w tym dotyczące podziału sołectwa Żelkowo oraz dowozu dzieci do przedszkola.

Punkt 7: Podjęcie uchwał

  • Uchwała nr 1: Powierzenie wykonania zadań własnych Gminy Zakładowi Usług Publicznych - przyjęta.
  • Uchwała nr 2: Wyrażenie zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej - przyjęta.
  • Uchwała nr 3: Udzielenie dotacji celowej dla OSP - przyjęta.
  • Uchwała nr 4: Udzielenie pomocy finansowej Powiatowi Słupskiemu - przyjęta.
  • Uchwała nr 5: Zmiany w budżecie Gminy na 2025 rok - przyjęta.
  • Uchwała nr 6: Apel o podjęcie prac legislacyjnych związanych ze zmianą przepisów ustawy o samorządzie gminnym - przyjęta.

Punkt 8: Informacja dotycząca interpelacji i zapytań

Radny Hubert Oleszek złożył interpelację dotyczącą drogi gminnej R10. Odpowiedzi udzielił Wójt, informując o działaniach podejmowanych w tej sprawie.

Punkt 9: Informacje, wnioski i oświadczenia

Radni poruszyli kwestie związane z obwodami szkół oraz dowozem dzieci. Rodzice wyrazili swoje obawy dotyczące zmian w obwodach szkolnych. Wójt zapewnił, że żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte i będą prowadzone konsultacje.

Punkt 10: Zamknięcie sesji

Po wyczerpaniu porządku obrad, Przewodniczący zamknął sesję Rady Gminy.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje